In atentia: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor
Guvernul Romaniei
Ref: Proiectul de Lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G .
SOLICITARE de DEZBATERE PUBLICA CU SOCIETATEA CIVILA SI PRELUNGIREA TERMENULUI PENTRU SUGESTII SI AMENDAMENTE pana pe 30.08.2020
Stimate domnule Prim-Ministru,
Stimate domnule Ministru al Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor,
Subscrisa Asociația ANGEL avand CUI 14240275, str. Spataru Preda nr. 19, bl. 19, sc. B, ap. 45, Sector 5 Bucuresti, tel: +40741134444, e-mail: asociatia.angel@gmail.com, reprezentată de Eugen LUCAN în calitate de președinte, în nume propriu și în calitate de mandatar a altor organizații din societatea civilă sau persoane, având în vedere anunțul public postat pe site-ul Ministerului Transportului, referitor la Proiectul de Lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G va facem următoarea:
PLÂNGERE ADMINISTRATIVĂ PENTRU ABUZ ÎN SERVICIU PENTRU CENZURAREA AMENDAMENTELOR DEPUSE ON-LINE DE CATRE DIFERITE ASOCIATII SI FUNDATII PRECUM SI DE CATRE CETATENI
SI
PLÂNGERE PENTRU SUSPENDAREA ȘI ANULAREA ORICĂROR DEMERSURI PRIVIND LEGIFERAREA proiectului de lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G pana la finalizarea unor demersuri ample de consultare cu asociatiile si fundatiile din Romania sau toti cetatenii interesati.
Consideram ca RETEAUA 5G ESTE ATAC LA SIGURANTA NATIONALA INDIFERENT DE FURNIZORI deoarece problemele sunt aceleasi pentru ca rezida la nivel tehnic de arhitectura, topologie si protocol (radiatii electromagnetice si vulnerabilitati cibernetice masive) sunt indiferent de aviz, indiferent de furnizorul de hardware, software (reteaua 5G este mult virtualizata in comparatie cu celelalte tipuri de retele), indiferent de operatorul telecom.
Prin siguranța națională a României se înțelege starea de legalitate, de echilibru și de stabilitate socială, economică și politică necesară existenței și dezvoltării statului național român, ca stat suveran, unitar, independent și indivizibil, menținerii ordinii de drept, precum și a climatului de exercitare neîngrădită a drepturilor, libertăților și îndatoririlor fundamentale ale cetățenilor, potrivit principiilor și normelor democratice statornicite prin Constituție
https://lege5.ro/Gratuit/gy3deobs/legea-nr-51-1991-privind-siguranta-nationala-a-romaniei
In conceptul extins de siguranta nationala intra asadar sanatatea publica, echilibrul socio economic, protectia mediului natural, siguranta cibernetica si toate drepturile constitutionale cetatenesti!
Reteaua 5G, INDIFERENT de producatori / furnizori, incalca :
- DREPTUL LA SĂNĂTATE, VIATĂ ȘI INTEGRITATE FIZICĂ – expunerea involuntara, permanenta/ubicua a tuturor cetatenilor fara discriminare la radiatiile neionizante emise de campurile electromagnetice generate in reteaua 5G wireless, retea care va avea trilioane de obiecte radiative conectate, milioane de statii de emisie radiative, zeci de mii de sateliti spatiali radiativi. Radiațiile emise de tehnologia wireless generează multiple boli evidențiate atat de legislatia privitoare la lucratori dar si de comunitatea științifică internatională iar in contextul 5G aceste boli se vor agrava si chiar va creste incidenta[i<https://www.5gspaceappeal.org/the-appeal>].
- Schimbarea ritmului cardiac
- Alterarea expresiei genetice
- Alterarea metabolismului
- Alterarea dezvoltării celulelor stem
- Cancer
- Boli cardiovasculare
- Deficienţe cognitive
- Distrugerea ADN
- Impact asupra stării generale
- Creşterea nivelului de radicali liberi
- Deficienţe de memorie şi învăţare
- Afectare neurologică
- Obezitate şi diabet
- Stres oxidativ
- DREPTUL LA MEDIU SĂNĂTOS – încălcat prin afectarea ireversibilă a biodiversității ecosistemului (dispariția polenizatorilor cu afectare grava a florei si faunei), prin creșterea consumului de energie electrică a rețelei, prin emisiile de CO2 și prin creșterea cantității de deșeuri electronice. Prin toaletarea excesiva a fondului arboricol care ar impiedica transmiterea semnalelor in reteaua 5G
- DREPTUL LA VIAȚĂ INTIMĂ ȘI FAMILIALĂ – încălcat prin invazia acestei tehnologii atât de ordin cibernetic cât și din punctul de vedere al radiațiilor (principiul NOWHERE TO HIDE aplicandu-se tuturor apartamentelor in mediul urban ce stau in bataia viitoarelor paduri de antene), prin generarea afecțiunilor fiziologice care țin de reproducere și ale celor de ordin comportamental Calitate scăzută a spermei ș Avort
- DREPTUL LA DOMICILIUL INVIOLABIL – încălcat prin instalarea echipamentelor 5G pe proprietatea privată dar si prin efectele nedorite ale radiatiilor 5G fata de care usile si ferestrele domiciliilor noastre nu pot constitui un ecram electromagnetic.
- SECRETUL CORESPONDENTEI – devine încălcat prin multitudinea de vulnerabilități cibernetice aduse de arhitectura si protocolul 5G, reteaua va cauza expunerea cetatenilor la furturi de identitate, furturi de date personale ce aduc daune foarte mari, daune neasumate de proliferatorii acestei tehnologii si nic de asiguratori
- DREPTUL LA MUNCA este încălcat prin faptul ca tehnologia 5G va prolifera automatizarea si digitalizarea astfel se estimeaza ca pana in 2040 47% din locurile de munca ale oamenilor vor disparea fiind ocupate de roboti si AI
- DREPTUL CONSUMATORILOR DE A ALEGE IN BAZA CONSIMTAMANTULUI INFORMAT, implementarea retelei 5G si a tehnologiilor automate si AI in baza unei informatii deformate, partiale si frauduloase viciaza consimtamatul, consumatorul fiind pus in fata imposibilitatii de a refuza aceasta tehnologie.
- DREPTUL LA PROPRIETATE PUBLICA SI PRIVATA prin vicierea consimtamtului primarilor( Decizia ANCOM nr. 997/2018 care permite companiilor de comunicații, în special celor de comunicații mobile, să aibă acces GRATUIT pe proprietățile publice, restrângând astfel în mod abuziv dreptul de gospodărire și de autonomie administrativă a autorității locale! ). Vicierea consimtametului cetatenilor in ce priveste autorizarea si amplasarea tehnologiilor fara fir pe proprietatea acestora privata, arhitectura retelei 5G implica din 50 in 50m a fi instalate echipamente radiative wireless sub pretextul ca reteaua este strategica desi nu este de utilitate publica.
- SUVERANITATEA ESTE PUSA IN PERICOL DE RETEAUA 5G prin multiplele vulnerabilitati intrinseci tehnologiei. Retele critice cu adevarat de utilitate publica sunt puse in pericol de vulnerabilitatile nerezolvate ale tehnolgiei digitale care vor fi proliferate incontrolabil de reteau 5G.
României ii revine dreptul suveran de a decide în baza studiilor de impact și a propriului context socio-economic, dacă este oportun sau nu să implementeze pe teritoriul său o tehnologie încă experimentală, nereglementată, insuficient testată, invazivă și nesigură !!!
În plus, reamintim faptul că furnizorii rețelelor de telecomunicații sunt entități private străine care urmăresc în primul rând profitul economic inclusiv prin a-și diminua costurile de implementare. Rețelele de telecomunicații mobile nu sunt de utilitate publica și nu pot fi puse înaintea siguranței și interesului național. Transformarea unui demers economic și tehnologic într-un demers „strategic” pentru țara nu e fundamentată, nu este democratica și nici constituțională. Nu poți facilita legislativ și/sau conferi puteri sporite unor birocrați și tehnocrați, deoarece aceasta tehnologie pune în pericol însăși siguranța națională a României.
Deoarece problematica implementarii 5G este complexa si necesita abordare temeinica, iar consultarea prezenta nu respectă prevederile Convenției AARHUS, transpuse în România prin Legea nr. 86/2000, care prevede accesul la informații, organizarea și susținerea dezbaterilor publice ample, cu subiecte de interes pentru cetățeni, participarea la luarea deciziilor cu impact asupra sănătății și mediului, cum este decizia implementării tehnologiei 5G, in baza drepturilor constitutionale va solicit prelungirea perioadei de consultare si organizarea unei dezbateri publice.
Conform Hotararii Senatului Romaniei de la https://www.senat.ro/PDFOrdineDeZi/69718c4c-e30d-45ed-91a3-e62e2fce9ae5/com%2050.PDF implementarea 5G in conditii de siguranta necesita ampla si temeinica aplecare si dezbatere cu cetatenii pe care sunteti obligati sa le desfasurati inainte de a propune legi sau alte acte normative.
Convenția AARHUS, transpusa în România prin Legea nr. 86/2000 prevede accesul la informații, organizarea și susținerea dezbaterilor publice ample si corecte, cu subiecte de interes pentru cetățeni, participarea la luarea deciziilor cu impact asupra sănătății și mediului, cum este decizia implementării tehnologiei 5G.
In Romania 30 000 de romani au semnat petitia impotriva implementarii tehnologiei 5G in Romania https://www.petitieonline.com/cerem_interzicerea_implementrii_i_dezvoltrii_reelei_5g_in_romania
Iar peste 80 de organizatii au semnat Memoriul National STO 5G http://stop5gromania.ro/wp-content/uploads/2020/05/Memoriul-National-STOP-5G-in-Romania-Societatea-Civica.pdf
Acesti cetateni au toate drepturile de a fi consultati si de a participa la decizia implementarii 5G in România deoarece SPECTRUL DE FRECVENTE RADIO ESTE PROPRIETATE PUBLICA, RESURSA NATURALA LIMITATA A CETATENILOR
DATELE DIGITALE GENERATE SUNT RESURSE PROPRIETATEA CETATENILOR
INFRASTRUCTURA OPERATORILOR ESTE IN PROPORTIE DE 90% PE PROPRIETATEA PRIVATA A CETATENILOR
Va solicitam totodata completarea definitiei de la art 2., litera f), astfel:
„De asemenea, sunt considerate riscuri, amenințări și vulnerabilitâți la adresa securității naționale și/sau apărării naționale, radiațiile electromagnetice emise de tehnologiile si echipamentele utilizate în cadrul rețelelor și serviciilor 5G.”
De asemenea, la art. 4, alin. 1, litera c) se va adâuga o nouã condiție, dupâ cum urmează: – tehnologia sau echipamentul produs nu afectează în niciun fel și nu pune în pericol, pe termen scurt, mediu sau lung, sănătatea umana, protecția mediului sau proprietatea.
Solicitam legea sa garanteze si prevada explicit cine suporta depagubirea cetatenilor in urma vatamarii vietii/sanatatii, a datelor personale, a proprietatii private, a deteriorarii mediul inconjurator si toate celalalte pagube inregistrate in urma implementarii si utilizarii retelei 5G !!!
Solicitam sa ne dati numar de inregistrare la aceasta cerere si sa o publicati asa cum ati publicat si pe cele primite de alti cetateni si organizatii la adresa de pe site. http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3059-l04082020dcom
Va rugăm să ne precizați în scris:
- Cine a redactat invitația la dezbatere, ce departamente și ce persoane se fac responsabile de acest abuz în serviciu prin care cenzurati amendamentele on-line ale cetatenilor sau ale altor asociatii sau fundatii ?
- Cum va asigurați că se respectarea prevederilor art. 7, alin. (10), lit. b) din Legea nr. 52/2003, ”b) dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la cuvânt și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție”, în condițiile în care Ministerul nici nu a confirmat și nici nu a infirmat prezența membrilor societățiii civile. În condițiile ați anunțat pe site că “Participarea la dezbatere va fi admisă în limita locurilor disponibile (50 de locuri), în ordinea înscrierii”. Nu ați făcut nicio confirmare sau infirmare pe e-mail și considerăm că ați obstructionat procesul de consultare și în consecință va rugăm să-l reluați sau sa opriti demersul de legiferare a ordonantei de urgenta.
- Ce studii de oportunitate sau ce studii de impact s-au facut pentru a sustine proiectului “Proiectul de Lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G ” ? Puneti-le la dispozitie !
- Care sunt “avantajele” atât de extraordinare ale 5G față de 4G sau 3G încât ca popor sa ne asumam riscurile unor experimente pe noi toți, fara a avea studii de impact si studii de sanatate.?
- Ce ”urmări dramatice” ar apărea dacă România pur și simplu nu ar fi promovata tehnologia 5G, așteptând cu calm si in mod intelept rezultatele studiilor de impact precum și efectele reale din țările care eventual au decis implementarea tehnologiei 5G ?
SOLICITĂM ÎN MOD IMPERATIV:
- Prelungirea termenului pentru dezbaterea publica pana la 31.08.2020, PUBLICAND PE SITE toate amendamentele FARA CENZURA.
- Organziareade urgenta a unei DEZBATERI PUBLICE.
- PUNEREA la diszpozitia Asociatiei ANGEL si la dispzitia Coalitiei STOP 5G Romania a tuturor actelor premergatoare si a tuturor studiilor de imact care sustin aceasta initiaitva legislativa.
- Demisia si demiterea Ministrului Transportului, ACUM ! Justificam aceasta deoarece s-a obstrucționat procesul consultativ, cenzurand amendamentele domnului Costel Cotarlan si a altor asociatii sau fundatii.
- Demisia de onoare sau demiterea tuturor directorilor și funcționarilor publici care prin acțiunile și inactiunile lor au obstructionat drepturile organizatiilor neguvernamentale la un proces consultativ echitabil, conform legii.
- Suspedarea și anularea dezbaterii precum, a efectelor ei, a tuturor demersurilor și documentelor subsecvente ce decurg din acest proces neechitabil și abuziv.
- Corpului de Control al Primului Ministru să facă o anchetă administrativă cu privire la abuzurile în serviciu făcute de departamentele și funcționarii Ministerului Comunicațiilor și să clarifice de ce membrii Asociației Operatorilor Mobili din România (AOMR) au avut un tratament diferențial fiind admiși chiar din formularul invitație la dezbatere în condițiile în care celorlalte organizații nici nu li s-a confirmat nici nu li s-a infirmat prezența, determinându-i pe unii dintre ei să renunțe sau să nu facă deplasarea la București .
- Desecretizarea tuturor documentelor care susțin promovarea tehnologiei 5G în România și care aduc prejudicii suveranității României, sănătății, dreptului la proprietate și la intimidate ale cetățenilor români, în special:
- -declasificarea (parțială/integrală) și comunicarea publică a Memorandumului încheiat între Guvernele S.U.A. și României, prin ambasadorii Hans Klemm și George Maior, semnat la Washington în 20.08.2019 (document necunoscut), care are că scop introducerea unei tehnologii controversate („5G„) de către instituțiile/autoritățile (aplicarea la licitațiile privind 5G a unor filtre drastice, cum ar fi ”evaluarea riguroasă a furnizorilor 5G” și adoptarea documentului numit ”Propunerile de la Praga” – o declaraţie publicată în cursul Conferinţei asupra 5G şi securităţii la Praga din luna mai 2019).
- -declasificarea (parțială/integrală) și comunicarea publică a Memorandumului de înțelegere România-SUA privind tehnologia 5G, „pentru asigurarea prosperității, dar și a securității naționale” semnat la Washington în 20.08.2019 de către Președinții S.U.A. și României (document necunoscut) care are că scop introducerea unei tehnologii controversate („5G„) de către instituțiile/autoritățile pârâte ( potrivit declarațiilor de presă ale Președintelui României, acest document are în vedere siguranța rețelelor de comunicații wireless de generația a cincea… caută să evite riscurile de securitate care însoțesc investițiile chineze în rețelele de telecomunicații 5G…clarifică unele criterii de transparență, de compatibilitate cu statul de drept și așa mai departe”).
- Să plătiți daune morale și patrimoniale tututor organizațiilor cărora nu le-ați cenzurat amendamentele si accesul la un process consultqtiv correct. Organziarea unei dezbateri pubice pentru e evita acțiunea în Instanța. (“Legea 544; Art. 22 (2) Instanța poate obligă autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.”)
- Sa ne puneti la dispoztiie, conform Legii 544 din 12 octombrie 2001, toate studiile de oportunitate, toate studiile de impact precum si toate adresele, documentele sau notele interne care reprezinta toata istoria demersurilor privind initierea proiectului “Proiectul de Lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G”.
- Aplicarea “principiului precauției” si stoparea oricarui demers legislativ asupra implementării tehnologiei 5G până când ministerele vor analiza fenomenul din perspectiva unor studii științifice multidisciplinare independente cu privire la efectele ei asupra omului, asupra sanatatii, precum și asupra sistemelor biologice si a ecosistemelor planetare.
- Suspendarea și anularea tuturor demersurilor actuale și viitoare precum și suspendare și anularea Proiectul de Lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național şi condiţiile implementării rețelelor 5G.
În cazul în care nu veți clarifica cu celeritate toate aceste aspecte vom face cel puțin următoarele demersuri:
(1) Vom solicită Instanțelor de Judecată suspendarea și anularea executării actelor administrative de autoritate conform legii 544/2004, precum și a tuturor actelor subsecvente, această adresa consemnand și îndeplinirea procedurii administrative prealabile;
(2) Vom sesiza Parchetul și alte institutiii abilitate cu privire la Prevederile Art. 297 din Noul Cod de Procedura Penală în raport cu abuzul în serviciu (închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupă o funcţie publică)
(3) Vom solicita Instanțelor de Judecată să analizeze dacă acțiunile sau inactiunile instituțiilor statului în demersurile de promovare a tehnologiei 5G în România aduc sau nu aduc prejudicii: suveranității României și drepturilor fundamentale precizate în Constituție (dreptul la sănătate, dreptul la viață, la proprietate, la viață privată, etc.). Vom solicita Instantele si organismele abilitate sa analizeze daca actiunile sau inactiunile dumneavoastra se inscriu actelor de: tradare, inalta tradare, GENOCID NATIONAL sau orice alta forma de GENOCID.
VA MULȚUMIM pentru clarificări!
Cu considerație,
ASOCIAȚIA ANGEL
Președinte
Eugen LUCAN
Numitul Stan Ciprian utilizator al c.i kz 043012 subscriu şi susțin la inițiativa Asociației Angel şi Stop 5G ROMÂNIA.